[lacnog] ¿Alguien esta implementando PfR de CISCO en escenarios de ISP multi-homed?

Ivan Chapero info en ivanchapero.com.ar
Mar Sep 18 20:22:02 BRT 2012

Christian, también sirve para el inbound traffic (lo que siempre altera al
ISP):

http://www.cisco.com/en/US/docs/ios-xml/ios/pfr/configuration/15-2mt/pfr-bgp-inbound.html

PfR Entrance Link Selection Control Techniques

The PfR BGP inbound optimization feature introduced the ability to
influence inbound traffic. A network advertises reachability of its inside
prefixes to the Internet using eBGP advertisements to its ISPs. If the same
prefix is advertised to more than one ISP, then the network is multihoming.
PfR BGP inbound optimization works best with multihomed networks, but it
can also be used with a network that has multiple connections to the same
ISP. To implement BGP inbound optimization, PfR manipulates eBGP
advertisements to influence the best entrance selection for traffic bound
for inside prefixes. The benefit of implementing the best entrance
selection is limited to a network that has more than one ISP connection.

http://docwiki.cisco.com/wiki/PfR:Solutions:InternetInboundLoadBalancing#Internet_Presence_and_Inbound_Load_Balancing

Dicho muy burdamente, se podría tener una inteligencia (asistida) similar a
EIGRP en cuanto a métricas de carga del enlace pero sobre el protocolo BGP.

Saludos.

El 18 de septiembre de 2012 18:53, Christian O'Flaherty <
christian.oflaherty en gmail.com> escribió:

> No conocía esa funcionalidad, pero al mirar la documentación vi que solo
> sirve para el tráfico saliente:
>
> *BGP Control Techniques*
>
> PfR uses two BGP techniques to enforce the best exit path; injecting a BGP
> route, or modifying the BGP local preference attribute.
>
> Tal vez puede ser útil para los que manejan contenido, pero esos suelen
> tener uplinks bien grandes que no requieren balanceos complejos.
>
> En qué otro caso puede ser útil?
>
> Christian

*Ivan Chapero
Área Técnica y Soporte*
Fijo: 03464-470280 (interno 535) | Móvil:  03464-155-20282
MSN: ivanchapero en hotmail.com
--
Go Banda Ancha - CABLETEL S.A. | Av. 9 de Julio 1163 - 2183 - Arequito -
Santa Fe - Argentina