[LACNIC/Politicas] New Proposal / Nueva Propuesta / Nova Proposta - LAC-2012-08

Gustavo Lozano glozano.gli at gmail.com
Wed Jul 25 11:00:13 BRT 2012

Hi, Hola, Scott,

Comments below.
Comentarios abajo.

2012/7/24 Scott Leibrand <scottleibrand at gmail.com>

> [...]
>
> In order for a foreign organization to qualify for receiving a transfer, it
>

> So is your intent that the recipient of a transfer (the "foreign
> organization") would need to justify its IPv4 address needs to both its own
> RIR and to LACNIC?  It's worth noting that the final policy in both APNIC
> and ARIN only requires the "foreign organization" to qualify for the space
> under the rules of the "foreign RIR".  I think it would be possible to
> require both, but it does introduce some additional complexity, as the
> different RIRs have slightly different policies and procedures.

Yes, the foreign organization would need to justify its IPv4 address to its
own RIR and to LACNIC.

Si, la organización foránea tendría que justificar el recurso IPv4 a
transferir tanto en su RIR como en LACNIC.

The idea is that the foreign organization justify its IPv4 address but not
comply with all LACNIC policies. The idea here is to minimize the number of
applications that LACNIC will receive that are errors, confusions or bad
actors. We believe that foreign RIRs will ask its member to justify the
IPv4 address so this is a small requirement because the foreign
organization needs to show the same documentation. If the foreign RIR
doesn’t require justifying the IPv4 addresses then you will need to do
extra work in LACNIC region but we consider that this won’t be the case.
This is a conservative approach, we don’t know the volume of transactions
and it’s easier to eliminate restrictions than to add new ones.

La idea es que la empresa foránea solo necesite justificar el recurso y no
cumplir con todas las políticas de LACNIC. La idea es minimizar el numero
de solicitudes que LANIC recibirá que pueden ser errores, confusiones o de
mala fe. Creemos que los RIRs foráneas van a requerir que sus miembros
justifiquen el direccionamiento IPv4 entonces este es un requerimiento
pequeño porque básicamente debes mostrar la misma documentación. Si un RIR
foráneo no requiere justificación de recursos entonces la organización
foránea tendría que hacer trabajo extra en LACNIC pero creemos que no será
el caso. Queremos ser conservadores en la propuesta, porque no sabemos el
número de transacciones y normalmente es más fácil eliminar restricciones
que agregar nuevas.

> Blocks and sub-blocks from initial or additional allocations or
> one
>

> How would this be enforced?  When discussing the inter-RIR policy in the
> ARIN region we considered a similar clause, but ultimately removed it
> because enforcing it would require that ARIN policy continue to apply to
> blocks that have been transferred to another RIR.

This is for new/additional allocations of LACNIC to its members. This
clause is not to be enforced in the foreign RIR. Do you think that the text
needs to be modified?

Esto solo aplica para nuevas asignaciones/distribuciones de LACNIC a sus
miembros. No es el propósito que aplique al recurso una vez que este fue
transferido a un RIR foraneo. Deberíamos modificar el texto?

Regards,
Gustavo Lozano