[LACNIC/Politicas] Manual de Poliicas o Manual de Politicas de Asignacion/Registro/Administracion

Arturo Servin arturo.servin at gmail.com
Fri Apr 12 12:46:07 -03 2019

Por defacto es solo "addressing".

Al menos no recuerdo una sola politica que haya sido definida fuera de ese
contexto.

Creo que debemos definir que este acotado.

Si otros RIRs lo hacen o no, es problema de ellos. Pero creo que estas
equivocado que ellos lo hacen diferente, creo que es al reves.

ARIN:
"The community in the ARIN region decides how ARIN will manage and
administer Internet number resources. These community decisions are
recorded as polices. The ARIN Number Resource Policy Manual (NRPM) is the
repository for all policies."

Quiza menos ambiguo.

APNIC
"APNIC Policies are the rules that control the way IP addresses and
Autonomous System Numbers are distributed and registered in the Asia
Pacific. The procedures for discussing and deciding proposed changes to
APNIC policies are called the Policy Development Process (usually referred
to as the PDP)."

Mucho mas claro.

Afrinic is casi igual de ambiguo que el de LACNIC.

Saludos
as