[LACNIC/Politicas] Propuesta / Proposta / Proposal 2010-01

Raul Echeberria raul at lacnic.net
Fri May 7 03:55:50 BRT 2010

Gustavo:

No tengo claro si el idioma de la lista es un tema de políticas.
Igualmente, si así lo fuera, creo que adoptar el inglés como nuestra
única lengua va en contra de la génesis de LACNIC, ya que LACNIC
surgió entre otras razones para dar los servicios que damos basados en
el reconocimiento de la identidad (y diversidad por supuesto) cultural
de nuestra región.

Manejar discusiones multilingues en una comunidad multilingue no es
fácil. En este momento estamos trabajando en propuestas para mejorar
la calidad de la discusión multilingue y creo que ese es el camino
para solucionar ese punto específico.

No tengo claro de si el objetivo de la propuesta era solo este o algo
más amplio. Eso lo tendrá que decir el autor de la propuesta.

Saludos,

Raúl

Gustavo:

I am not sure if a decision regarding the languages that are used in
the list should be a matter for a policy.
But in any case, I think that adopting english as the only languages
for policies' discussion in LACNIC would be contrary to the reasons
that motivated us to create LACNIC more than 10 years ago. We looked
for providing services in the region based on a better understanding
of the cultural identity and diversity of the region.

To hold multilingual discussions in a multilingual community is not an
easy thing. We have tried to improve this aspect of the discussions a
couple of times with different initiatives. We are right now working
on a proposal for improving the quality of the multilingual
discussions. In my view, that's the way i which we have to proceed.

I am not sure if this was the only or one of the objectives of the
original proposal, but this is something that only can be clarified by
the author of the proposal.

Raúl